Yksi Linné ja pieni pala paratiisia –näyttelyn hedelmäasetelmista on Bonnissa syntyneen Gertrud Metzin (1746–1793) maalama. Hän erikoistui asetelmamaalauksiin suuren esikuvansa Rachel Ruyschin tavoin. Metz asui vakituisesti Kölnissä, mutta vuosien 1772 ja 1793 välisenä aikana hän oleskeli isänsä tai siskonsa kanssa usein Lontoossa. Siellä hänen teoksiaan oli säännöllisesti nähtävillä Kuninkaallisen taideakatemian näyttelyissä.
Sinebrychoffin taidemuseon kokoelmiin kuuluva Hedelmäasetelma syntyi todennäköisesti Lontoossa. Teos on maalattu öljyvärein kuparilevylle. Kansallisgallerian konservaattori, FT Ari Tanhuanpää löysi maalauksesta yhteyden toiseen taideteokseen: ennen kuin Metz käytti levyä maalauksen pohjana, se oli ollut käytössä painolaattana. Maalauksen kääntöpuolen alareunaan on kaiverrettu englanninkielinen teksti. Sen yläpuolella olleesta kuvasta on jäänyt jäljelle vain heikko jälki. Tekstin perusteella amanuenssi Claudia de Brün on kuitenkin pystynyt tunnistamaan laatasta tehdyn vedoksen. Kyseessä on Joseph Sympson nuoremman (kuoli 1736) William Hogarthin (1697–1764) maalauksen The Christening (Orator Henley Christening a Child) mukaan tekemä mezzotinto.
Kuva laatan vedoksesta löytyy Europeanasta
Linné ja pieni pala paratiisia –näyttely on esillä myös Punaisessa kellarissa, jossa syvennytään puutarhatöihin, satoon, luonnon kiertokulkuun sekä mytologisiin teemoihin.