Livio Ceschinin (s. 1962) 27 grafiikan lehteä ovat osa Ateneumin taidemuseon Pieraccini-kokoelmaa. Rolando ja Siv Pieraccinin lahjoittaman taidekokoelman pääosassa ovat italialainen grafiikka, piirustukset ja akvarellit. Vanhojen mestareiden teokset ovat Sinebrychoffin taidemuseon kokoelmista.
Livio Ceschin jatkaa töissään monella tavoin italialaisen ja eurooppalaisen grafiikan perinteitä. Teknisessä hienostuneisuudessa ja vedosten sävykkyydessä Ceschin edustaa italialaisen nykygrafiikan huippuosaamista. Hän aloitti tutkimalla teoksissaan aikaisempien suurten graafikkojen tuotantoa. Kaksi ensimmäistä viivasyövytystä vuodelta 1991 ovat molemmat italialaisen 1700-luvun mestarin, Canaletton, taiteelle omistettuja. Hän jäljensi varhaisissa teoksissaan myös Rembrandtin ja Gianbattista Tiepolon grafiikkaa.
Ceschinin teoksille on tunnusomaista pyrkimys ilmentää aikaa ja sen kulumista. Kuvissa käytetyt tekstikatkelmat yhdistävät ne menneisyyteen ja historiaan. Ajan kulumiseen liittyvät myös muistot. Niiden tavoitteleminen luo moniin Ceschinin töihin seesteisen, hiljaisen ja melankolisen tunnelman. Hiljaisuus on tärkeä sisällöllinen elementti.
Kansainvälinen kiinnostus Cechiniä kohtaan on kasvanut varsinkin 2000-luvulla. Hänen teoksiaan on monissa museoissa ja kokoelmissa, kuten Wienin Albertinassa, Lontoon British Museumissa ja Pariisin Bibliothèque Nationalessa. Vuonna 2014 hänellä oli merkittävä yksityisnäyttely Amsterdamin Rembrandthuisissa ensimmäisenä kutsuttuna italialaisena graafikkona.